Pistonlu Diyaframlı Pompalar Nasıl Çalışır?​

Pompa mili, döner hareketini salınımlı bir plakaya aktarır. Bu plaka, mili doğrusal salınıma dönüştürerek hidrolik pistonların hareketini sağlar.

Emme strokunda pistonlar yağla dolar, bu yağ diyaframın arkasına iletilerek akışkan tarafındaki basınçla hidrolik denge oluşturur.
Deşarj strokunda, emme valfi kapanırken basınç valfi açılır ve akışkan pompa hattına iletilir.
Yaylar diyaframı başlangıç konumuna geri çeker ve döngü tekrar eder — böylece sürekli pompalama işlemi gerçekleşir.

Piston diyaframlı pompalar, yüksek basınçlı uygulamalar için mükemmel bir çözüm sunar ve yüksek enerji verimliliği ile öne çıkar. Neredeyse titreşimsiz akış özellikleri ve sağlam tasarımı sayesinde birçok endüstride kendini kanıtlamıştır. Verderbar piston diyaframlı pompaların benzersiz çalışma prensibi, katı partiküller içeren akışkanları bile titreşimsiz şekilde pompalama yeteneğine sahiptir.

Krank Mili Mekanizması

Krank mili, şaftın her iki ucunda bulunan bilyalı yataklar tarafından pozisyonda tutulur. Bu yataklar arasında, pistonlar bir veya üç kamaya bağlanır. Pistonların diğer uçları, yay yüklemeli çek valflere bağlanır. Tüm mekanizma bir yağ banyosu içinde çalışır.

  • Tahrik mili döndükçe, her kamaya bağlı piston çalışır.
  • Bu hareket, eksenel hareketi pistona bağlı diyaframın doğrusal pompalama hareketine dönüştürür.
  • Her piston, diyaframın arkasındaki yağ basıncını ortam tarafındaki basınca eşitleyen ayrı bir yağ haznesinde bulunur.
  • Boşaltma strokunda, yağ sıkışır ve diyaframın dışa doğru hareket etmesini sağlar, bu da sıvıyı pompa kafasından dışarı iter.
  • Diyafram geri çekildiğinde, sıvı pompa kafasının emme tarafına çekilir.
  • Pistonlar, tahrik mili tarafından sıralı ve düzenli şekilde çalıştırılır.
  • Bu süreç, titreşimlerin üst üste binmesine ve böylece neredeyse titreşimsiz bir akış oluşturmasına neden olur.

Asenkron Tasarım

Asenkron tasarım prensibi, krank mili prensibiyle aynıdır. Ancak, diyaframlar mekanik olarak pistonlara bağlı değildir. Bunun yerine, hidrolik olarak kontrol edilir. Bu özellik, daha az mekanik stresle çok daha yüksek performans sağlar.

  • Alt akış veya taşma valfi, diyaframın hidrolik dengede kalmasını sağlar.
  • Boşaltma strokunda, valf odasındaki yağ diyaframın üzerine sıkıştırılır ve diyaframın hareketini sağlar.
  • Bu sistem, paketlenmiş piston pompalarının çevresel kaygılarını ortadan kaldırır.
  • Pulsasyon damperine ihtiyaç olmadan, neredeyse titreşimsiz ve doğrusal bir akış sunar.